Nieuwsbrief 14 : Van de Bordeaux wijn naar het bos

Hoor wat tikt daar op mijn tent ?  Inderdaad, de dagelijkse regenvlaag.  Ik heb bijgevolg terug een natte tent kunnen oprollen.  Mijn volgend werkje was in een Renault-garage de piketten van de tent gaan rechten.  Wat verderop lag Bordeaux te wachten op mij, gelukkig was de zon mee uitgenodigd !  Met de fiets telkens bij me, is het moeilijk om veel te kuieren, maar ik heb toch een stukje van deze mooie stad kunnen bezichtigen.  Rond de middag had ik de andere kant van de agglomeratie bereikt en een versgebakken broodje met allerlei groenten en kaas genuttigd.  Zo rond de klok van half 1 fietste ik de Landes binnen.

Normaal zou ik in Bordeaux slapen, maar het beestje in me wilde verder rijden.  Een 20-tal km dacht ik.  Dan het eerste beste hotel of camping boeken, en eens de rest van de middag rusten.  Jawadde, liep dat een beetje anders uit ! Ik voelde me goed en bleef maar fietsen.  Een vlakke rit, perfecte wegen, wind die zo vriendelijk was me meestal te volgen.  Om 18u15 aankomst in Labouheyre.  Mijn lief en moderator van de blog kon er niet mee lachen.  Om deze afstand aan een stevig tempo af te haspelen, wetende dat er een knie in een rekverband meedraait (n.v.d.r. bezorgdheid heet dat schat !)

Naaldbomen en maïs, dat heb ik nu wel genoeg gezien voor een poos.  Wat vooral opvalt is het vele water dat verspild wordt om die maïs te laten groeien.  Je merkt ook nog steeds de kale plekken van die grote voorjaarsstorm van enkele jaren terug in de Landes.  Piepkleine dorpjes zijn zo goed als verlaten.  Vroeger leefden die dorpen van het voorbijtrekkende verkeer, maar met de snelweg die er nu is worden meer en meer spookdorpen gevormd.

En hier zit ik nu te tokkelen aan deze blog na een voortreffelijk slaatje binnengespeeld te hebben.  Op hotel deze avond.  Morgen kan ik pas tegen 08u30 ontbijten.  Dat is nu echt mijn uur niet ! Meestal zit ik dan reeds anderhalf uur op de fiets.

Bruno

Woensdag 09 juli 2014

Een gedachte over “Nieuwsbrief 14 : Van de Bordeaux wijn naar het bos

Voeg uw reactie toe

reageren ?

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑